Od 1 stycznia 2018 r. składki do ZUS opłacać się będzie zwykłym przelewem.

Od 1 stycznia 2018 r. będzie można opłacić składki jednym przelewem na swój numer rachunku składkowego. Od 1 października 2017 r. ZUS będzie wysyłał listem poleconym informacje o nowych, indywidualnych numerach rachunków.

Zamiast trzech albo czterech przelewów miesięcznie zapłata będzie następować tylko na jeden ze wszystkich tytułów (ubezpieczenia społeczne, zdrowotne, Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, Fundusz Emerytur Pomostowych).

Od 1 stycznia 2018 r. składki opłacać się będzie zwykłym przelewem. Na przelewie należy wpisać tylko numer rachunku bankowego – numer rachunku składkowego. Wpłatę ZUS od razu zaksięguje i rozliczy na koncie płatnika.

Każda wpłata zostanie podzielona proporcjonalnie na wszystkie ubezpieczenia i fundusze. Będzie to zrobione na podstawie składek z ostatniej deklaracji rozliczeniowej (przekazanej przez płatnika albo utworzonej przez ZUS, jeśli płatnik jest zwolniony z jej przekazywania). Podzielona wpłata zostanie rozliczona na najstarsze zadłużenie na danym ubezpieczeniu albo funduszu.

Ważne!

Jeśli do końca grudnia 2017 r. płatnik nie otrzyma informacji o numerze jego rachunku albo jeśli zagubi ten numer - należy skontaktować się z ZUS.
Jeśli płatnik nie będzie znać swojego numeru rachunku, nie opłaci składek w 2018 r. Dotychczasowe rachunki do wpłat zostaną zablokowane 31 grudnia 2017 r.

Aktualności

Certyfikat rezydencji jest zaświadczeniem o miejscu siedziby podatnika dla celów podatkowych.
Uprawnia on do zastosowania zwolnienia albo niższej stawki podatku. Przepisy prawa podatkowego nie określają formy, w jakiej taki certyfikat powinien być wydany. Mówią jedynie, aby był wydany przez właściwy organ administracji podatkowej państwa miejsca siedziby kontrahenta.

Więcej informacji

Czy urlop bezpłatny jest traktowany jak utrata dochodu w odniesieniu do świadczenia 500+?
Urlop bezpłatny może być traktowany na równi z utratą dochodów dla celów ustalenia prawa do świadczeń 500+.

Więcej informacji

 
Podstrony:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23 
 

 




46-100 Namysłów, ul. Oleśnicka 13a
tel. (+48) 77 550 69 33
tel. kom. (+48) 602 481 908
e-mail: biuro@opoltax.pl



Witryna wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celach sesyjnych oraz statystycznych.
Więcej informacji w polityce prywatności.
 Realizacja: new4mat.com Sp. z o.o.
ADMINISTRACJA