Czy certyfikat rezydencji musi mieć formę papierową?

Certyfikat rezydencji jest zaświadczeniem o miejscu siedziby podatnika dla celów podatkowych. Uprawnia on do zastosowania zwolnienia albo niższej stawki podatku.

Przepisy prawa podatkowego nie określają formy, w jakiej taki certyfikat powinien być wydany. Mówią jedynie, aby był wydany przez właściwy organ administracji podatkowej państwa miejsca siedziby kontrahenta.

Jak wynika z interpretacji Dyrektora KIS z 19.04.2018 r. (0111-KDIB1-2.4010.71.2018.1.BG) - polskie przepisy nie mogą narzucać administracjom podatkowym innych państw formy w jakiej mogą wydać owe certyfikaty rezydencji. Administracje podatkowe są w tym zakresie związane wyłącznie przepisami prawa lokalnego.

W interpretacji potwierdzono, że dokumenty urzędowe sporządzone w formie określonej przepisami prawa przez powołane do tego organy władzy publicznej stanowią dowód tego, co zostało w nich urzędowo stwierdzone. W niektórych krajach administracje podatkowe są uprawnione do wydawania certyfikatów rezydencji również w formie elektronicznej (pdf lub innej formie). Forma elektroniczna jest równoważna formie papierowej, co oznacza, że w przypadku gdy dana administracja podatkowa umożliwia swojemu podatnikowi uzyskanie certyfikatu w wersji papierowej lub elektronicznej - obie formy mają rangę dokumentu urzędowego wydanego zgodnie z prawem.

Aktualności

Szybsze zwroty VAT dla mikroprzedsiębiorców branży budowlanej
Zwroty zadeklarowane przez mikroprzedsiębiorców z branży budowlanej mogą być zrealizowane szybciej - nawet do 15 dni. Skrócenie terminu będzie jednak możliwe tylko po weryfikacji prawidłowości zwrotu.

Więcej informacji

Jednorazowy odpis amortyzacyjny do 100 tys. zł
W Dzienniku Ustaw z dnia 28 lipca 2017 r. została opublikowana nowelizacja ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U. poz. 1448), która niesie kolejne korzystne rozwiązania dla osób prowadzących działalność gospodarczą.

Więcej informacji

 
Podstrony:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23 
 

 




46-100 Namysłów, ul. Oleśnicka 13a
tel. (+48) 77 550 69 33
tel. kom. (+48) 602 481 908
e-mail: biuro@opoltax.pl



Witryna wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celach sesyjnych oraz statystycznych.
Więcej informacji w polityce prywatności.
 Realizacja: new4mat.com Sp. z o.o.
ADMINISTRACJA