Zwrot VAT dla mikroprzedsiębiorców z branży budowlanej będzie realizowany nawet do 15 dni

Zwroty zadeklarowane przez mikroprzedsiębiorców z branży budowlanej mogą być zrealizowane szybciej - nawet do 15 dni. Skrócenie terminu będzie jednak możliwe tylko po weryfikacji prawidłowości zwrotu.

Z wypowiedzi zastępcy szefa Krajowej Administracji Skarbowej z dnia 27.06.2017 r., zwroty deklarowane przez mikroprzedsiębiorców świadczących usługi budowlane będą realizowane przez organy podatkowe w krótszym czasie - nawet do 15 dni, bez konieczności oczekiwania na upływ 25 czy 60-dniowego terminu zwrotu.

Od 1 stycznia 2017 r. usługi budowlane wykonywane przez niektóre podmioty (podwykonawców) objęte zostały rozliczeniem w ramach odwrotnego obciążenia.

Skrócenie terminu realizacji zwrotu nadwyżki podatku naliczonego będzie jednak możliwe wyłącznie w przypadku, gdy w tym terminie zweryfikowana zostanie prawidłowość takiego zwrotu.

Podatnik-mikroprzedsiębiorca (który działa w branży budowlanej) otrzyma szybszy zwrotw terminie do 15 dni powinien:

- dobrowolnie przekazać ewidencję podatkową w formie pliku JPK_VAT za okres, z którego wynika zwrot nadwyżki podatku,

- przesłać deklarację VAT drogą elektroniczną lub złożyć ją bezpośrednio w urzędzie skarbowym (sposób doręczania deklaracji za pośrednictwem poczty wpływa na czas jej obsługi).

Przedsiębiorcy, którzy prześlą wraz z deklaracją VAT pliki JPK_VAT, zaprezentują się, jako podmioty działające w sposób przejrzysty i transparentny. Działania takie ograniczą także do niezbędnego minimum czas i środki podatnika konieczne do zapewnienia organowi podatkowemu możliwości zweryfikowania złożonego rozliczenia. Umożliwiając szybszą weryfikację, mikroprzedsiębiorcy z branży budowlanej wpływają na swoją płynność finansową, poprzez wcześniejsze otrzymanie zadeklarowanego zwrotu.

Aktualności

Czy zapłata wydatku o wartości pow. 15.000,00 zł może być kosztem uzyskania przychodu?
Od stycznia 2017 r. zapłata w gotówce kosztu wyższego niż 15.000,00 zł nie może być uznana za koszt podatkowy. Czy można zaliczać w koszty podatkowe zakup samochodu, którego wartość przekracza 15.000,00 zł i który podatnik zakupił od osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej, nieposiadającej konta bankowego, a zapłatę uiścił gotówką?

Więcej informacji

Od 1 stycznia 2018 r. składki do ZUS tylko na jeden rachunek bankowy.
Zamiast trzech albo czterech przelewów miesięcznie zapłata będzie następować tylko na jeden ze wszystkich tytułów (ubezpieczenia społeczne, zdrowotne, Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, Fundusz Emerytur Pomostowych).

Więcej informacji

 
Podstrony:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23 
 

 




46-100 Namysłów, ul. Oleśnicka 13a
tel. (+48) 77 550 69 33
tel. kom. (+48) 602 481 908
e-mail: biuro@opoltax.pl



Witryna wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celach sesyjnych oraz statystycznych.
Więcej informacji w polityce prywatności.
 Realizacja: new4mat.com Sp. z o.o.
ADMINISTRACJA