Nowe formularze pełnomocnictw ogólnych

Od 1 lipca 2016 r. w prawie podatkowym rozpocznie funkcjonowanie instytucja pełnomocnictwa ogólnego. Ma to na celu uproszczenie sposobu kontaktów podatników, płatników oraz inkasentów z administracją podatkową. W tym celu Minister Finansów przygotował wzór pełnomocnictwa ogólnego i wzór zawiadomienia o zmianie, odwołaniu lub wypowiedzeniu takiego pełnomocnictwa.

Zgodnie z Ordynacją podatkową pełnomocnictwo ogólne upoważnia do działania we wszelkich sprawach podatkowych oraz w innych sprawach należących do właściwości organów podatkowych lub organów kontroli skarbowej.

Pełnomocnictwo ogólne oraz zawiadomienie o jego zmianie, odwołaniu lub wypowiedzeniu mocodawca będzie mógł zgłosić wyłącznie w formie dokumentu elektronicznego wg wzoru określonego w rozporządzeniu. Natomiast w przypadku wystąpienia problemów technicznych, które będą uniemożliwiały złożenie pełnomocnictwa ogólnego, jego zmianę, odwołanie lub wypowiedzenie drogą elektroniczną, pełnomocnictwo składać się będzie według tego samego wzoru, ale w tradycyjnej formie pisemnej.

Rozporządzenie Ministra Finansów z 21.06.2016 r. (Dz. U. poz. 916) określa w załącznikach odpowiednie wzory - pełnomocnictwa ogólnego (PPO-1) i zawiadomienia o zmianie, odwołaniu lub wypowiedzeniu pełnomocnictwa ogólnego (OPO-1).






Załączniki:

Aktualności

Czy zapłata wydatku o wartości pow. 15.000,00 zł może być kosztem uzyskania przychodu?
Od stycznia 2017 r. zapłata w gotówce kosztu wyższego niż 15.000,00 zł nie może być uznana za koszt podatkowy. Czy można zaliczać w koszty podatkowe zakup samochodu, którego wartość przekracza 15.000,00 zł i który podatnik zakupił od osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej, nieposiadającej konta bankowego, a zapłatę uiścił gotówką?

Więcej informacji

Od 1 stycznia 2018 r. składki do ZUS tylko na jeden rachunek bankowy.
Zamiast trzech albo czterech przelewów miesięcznie zapłata będzie następować tylko na jeden ze wszystkich tytułów (ubezpieczenia społeczne, zdrowotne, Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, Fundusz Emerytur Pomostowych).

Więcej informacji

 
Podstrony:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23 
 

 




46-100 Namysłów, ul. Oleśnicka 13a
tel. (+48) 77 550 69 33
tel. kom. (+48) 602 481 908
e-mail: biuro@opoltax.pl



Witryna wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celach sesyjnych oraz statystycznych.
Więcej informacji w polityce prywatności.
 Realizacja: new4mat.com Sp. z o.o.
ADMINISTRACJA